Pagina Dolomiți - pagina JURNALE

Ziua 1 Ziua 2 Ziua 3 Ziua 4 Ziua 5 Ziua 6 Ziua 7 Ziua 8 Ziua 9 Ziua 10
pe drum Cortina d`Ampezzo Cristallo Cristallo Cinque Torri Averau Tre Cime di Lavaredo Sorapiss Venetia Venetia

Înapoi - mai departe >>

Poteca trece pe lângă (ați ghicit) niște peșteruțe antropice. Un turn de 10-15m poartă o coroană de alpiniști ce tocmai își dau drumul în rapel. Suntem aproape de refugiul Locatelli și din acest punct panorama celor trei vărfuri prezintă maximul de atractivitate, unghiul fiind folosit pentru imaginile clasice. Poposim pe pășunea bălțată cu calcare și în așteptarea coechipierilor desfacem o pungă cu fulgi de porumb. Nu suntem singurii care „prânzim”, cu toate acestea, minune mare, în urma nimănui nu rămâne nici cel mai mic colț de ambalaj. Aproximăm că șirul uman ce se scurge neântrerupt pe potecă va totaliza la sfărșitul zilei căteva mii de persoane și cu toate acestea n-am zărit aruncat în decor nici măcar un dop de PET! Greu de crezut!

Tre Cime profil stânga

Tre Cime clasic

Tre Cime profil dreapta

Pe la ora 14 ne urnim mai departe. Peisajul este impresionant și dacă toți ceilalți turiști ar dispărea subit și am rămâne singuri cu muntele ar fi de-a dreptul reconfortant. Cred că unul din farmecul Dolomiților constă în marea varietate a peisajului. Tre Cime nu e ca Cinque Torri, nici Cristallo ca Tofana și de nicăieri nu se văd masivele invecinate la fel. Mereu și mereu altceva ... pe doar câțiva zeci de km pătrați.

Cipri, din față

Se apropie ora 17 și deja tradiționala ploaie își face apariția la orizont când ajungem la refugiul Langalm (2280m), unde poposim până trece, apoi ocolim ultimul bastion al cimeurilor vedete și poposim în parcarea în care ne așteptăm busul. Am ajuns iarăși prea repede și ne pândea deja amorțeala când un grup de montaniarzi al cărui staroste radia de bună dispoziție a dat drumul unor cântece săltărețe de-am întors nu numai capul, ci și bustul. Cântecele impuneau o anume intonație, un ritm specific și chiar giumbușlucuri teatrale și în mod cert și versurile erau sărite de pe fix că artiștii noștri ad-hoc erau cu gurile până la urechi. În mod automat am lățit și noi niște zâmbete pe măsură, mai ales că ultima piesă era și mimată și am cam înțeles totul: cum se face aluatul, cum se umple, cum se coace, cum se mănâncă și cum se ca ... adică tot circuitul! I-am răsplătit pe cântăreții noștri cu un ropot de aplauze și în această atmosferă destinsă au sosit busurile și ne-am urcat fiecare în cel destinat.

Și această zi ne răsplătise efortul (care efort?) cu vârf și îndesat așa că stăteam relaxați și binedispuși pe locurile noastre, de la o vreme băgând de seamă că și șoferul era la fel de relaxat: își pusese radioul pe mic și într-un acces de lejeritate și uitare de sine sâsâia șoptit ritmurile melodiilor în timp ce cu mâinile întorcea amplu volanul urmărind serpentinele. Era simpatic foc și faza n-a scăpat necomentată, mai târziu pe străzile Cortinei Sanda mimând învărtitul grijuliu al volanului:

-Șșșș, șî, șî, hai cu tata!

S-ar spune că a fost o zi plină dar concediul se cam termina și încă nu gustasem o veritabilă pizza italiană, așa că de astă dată nu ne-am grăbit spre căsuțele noastre fleașcă ci ne-am bulucit într-un restaurant mai de teapa noastră unde pentru 6-7 Euro (+1 Euro coperto, adică tacâmul) ne-am făcut damblaua și-am stropit-o și cu un vin roșu, bun. Începeam să găsim minunat acest loc!